نمایشگر دسته ای مطالب نمایشگر دسته ای مطالب

بازگشت به صفحه کامل

آیت الله مدرسی: مبلغان نیازمند ابزارهای جدید تبلیغی در فضای مجازی و حقیقی هستند(سخنرانی معظم له در جمع مبلغان 98/07/06)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در یزد، حضرت آیت الله سید محمدکاظم مدرسی در روز شنبه مورخ 06/07/98   در آیین افتتاحیه دوره تربیت مبلغ کوثر با حضور جمعی از بانوان حوزوی در مؤسسه فرهنگی تبلیغی «بشری» اظهار کردند: کسانی که درراه تبلیغ قدم برمی‌دارند به دنبال کسب موفقیت باشند که نیازمند عوامل چندگانه است.

ایشان اولین عامل موفقیت یک مبلغ را «انگیزه» دانستند و افزودند: اگر باانگیزه کافی و باانگیزه الهی در این راه قدم برداریم؛ خداوند را بر عملکرد خود حاضر و ناظر می‌بینیم.

عضو شورای حوزه علمیه یزد دومین عامل را در موفقیت مبلغان «محتوای تبلیغی» نام بردند و گفتند: امروز بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی دارای محتوای تبلیغی زیادی هستیم و تفاسیر قرآن و منابع کثیری ازجمله اخلاق، آداب، تاریخ، فقه، هنر و...را در اختیارداریم.

آیت الله مدرسی تصریح کردند: در زمان گذشته مبلغان ما در موضوع مهدویت محتوا نداشتند ولی امروز ده‌ها منبع معتبر و صدها مطلب درزمینه مهدویت وجود دارد و تفسیر نمونه اولین تفسیر راهگشای مبلغان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

ایشان وجود منابع و محتوای تبلیغی بسیار به‌خصوص درزمینه تفاسیر به زبان فارسی را حاصل امنیت جمهوری اسلامی و تلاش حوزویان دانستند.

عضو شورای حوزه علمیه یزد، بیان کردند: سومین ویژگی موفقیت تبلیغ درباره شخصیت مبلغ است که برخی از این ویژگی‌ها را می‌توان مخاطب شناسی، زمان‌شناسی، اخلاص در عمل، شجاعت در بیان، شرح صدر، مدارا، خیرخواهی، ادب، تواضع و فروتنی و فزونی علم بر گفتار برشمرد.

آیت الله مدرسی از «ابزارهای تبلیغاتی» به‌عنوان یکی دیگر از عوامل تبلیغ دین نام برد و افزودند: درگذشته فقط منبر را در اختیار داشتیم که امروز فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل‌شده و تأثیرگذاری این عرصه از فضای حقیقی بیشتر شده است.

ایشان تأکید کردند: باید ابزارهای تبلیغی خود را در فضاهای حقیقی و مجازی بشناسیم و امروز باید به دنبال ایجاد و یا شناخت ابزارهای جدید تبلیغی در عرصه‌های حقیقی و مجازی باشیم.

عضو شورای حوزه علمیه یزد، ادامه دادند: