صوت ها

بعضی ها در فضای مجازی درصدد تحریف و تغییر هویت یزد هستند. (خطبه نماز جمعه بخش مرکزی یزد- ۹۹/۱۰/۱۹)

آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در خطبه های نماز جمعه بخش مرکزی(۹۹/۱۰/۱۹)گفتند: متاسفانه مدت‌هاست که تخلف سازماندهی شده از سوی یکی از سازمان‌های رسمی شهر یزد به نام شهرداری در حال اجراست و همه مسئولان نیز خلاف شرع بودن آن را می دانند و با وجود یادآوری‌های فراوان و تذکرهای متعدد مسئولان فرهنگی و توده های مردم متدین یزد، هیچ اقدامی صورت نمی گیرد.

ایشان خطاب به شهردار و مسئولان شهرداری یزد تصریح کردند: به یاد روز قیامت و شب اول قبر و حساب و کتاب باشید، بنده هم باید پیش از شما به یاد حساب و کتاب و شب اول قبر و پاسخگویی به کارهایم باشم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد عنوان کردند: چرا باید از ذره ذره پول مردم که با اشک و آه و ناله و گاه خلاف مبنای شهرداری داده می شود در مسیر خلاف شرع و خلاف فتوای مقام معظم رهبری و سایر مراجع عمل شود.

نائب رئیس شورای حوزه های علمیه استان یزد تاکید کردند: از مسئولان یزد می خواهم بیش از این، وقوع تخلفات و امور خلاف شرع را برای خود روا ندانند.

عضو شورای فرهنگ عمومی یزد در مورد تخلفات نظام مهندسی ساختمان یزد نیز بیان کرد: نظام مهندسی ساختمان یزد در این اوضاع و احوال وانفسای اقتصادی، البته برای طبقه محروم، هزینه‌های ساختمان سازی را به شدت افزایش داده و این افزایش قیمت در طول سال جاری دوبار اتفاق افتاده که مرحله دوم آن، دی‌ماه بوده و شرایط قانونی لازم را نیز نداشته است.

آیت الله مدرسی تصریح کردند: گاهی احساس می شود برنامه ای و دستی وجود دارد برای ناراضی کردن مردم، از یک طرف شهرداری جریمه تخلف ساختمانی را دریافت می کند و از طرف دیگر سازمان نظام مهندسی در حالی که اگر مهندسان نظام مهندسی ساختمان توانمند هستند، اصلا نباید اجازه تخلف بدهند.

استاد حوزه علمیه یزد اظهار داشتند: امروز برای ساخت یک ساختمان حدود 150 تا 160 متری عدد قابل توجهی از سوی نظام مهندسی دریافت می شود برای اینکه چند نوبت نسبت به این ساخت و ساز سرکشی کنند که این سرکشی‌ها پنج یا در نهایت 10 مرتبه است و سئوال این است که هزینه هر نوبت سرکشی چقدر باید باشد.

آیت الله مدرسی تصریح کردند: چرا می‌خواهید مردم را ناراضی کنید و اگر این سرکشی‌ها انجام می‌شود، پس چرا تخلف روی می دهد، این کارهای خلاف متعارف، برای کشور جز ضرر و زیان چیز دیگری در پی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا