صوت ها

از ظرفیت طب سنتی در درمان کرونا بیشتر استفاده شود. (نماز جمعه 1400/05/29)

آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش مرکزی یزد که در دهستان فهرج برگزار شد اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین آسیب‌هایی که در زندگی‌ها ایجاد می‌شود، بی‌برکتی‌هاست که عوامل مختلفی مطابق روایات دارد.

ایشان خیانت اعضای خانواده به یکدیگر، شراب‌خواری و سگ‌زیستی را از جمله این عوامل دانست و تصریح کرد: متاسفانه در دارالعباده یزد که حتی مصرف مشروبات الکلی نباید وجود داشته باشد گاه به گاه شنیده می‌شود که افرادی اقدام به تولید و فروش این مشروبات می‌کنند؛ حتما لازم است با چنین رفتارها و اقداماتی برخوردی قاطع صورت پذیرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود به روز جهانی مساجد اشاره و خاطرنشان کرد: توجه به مساجد در جامعه اسلامی باید به عنوان یک اصل اساسی تلقی شود.

مدرسی یزدی خاطرنشان کرد: وجود مبارک پیامبر گرامی اسلام(ص) نخستین بنای عمومی که ایجاد کردند مسجد بود و به تعبیری از روایات، بیان می‌شود که بهترین مکان‌ها در روی زمین خانه‌های خدا و مساجد هستند.

رئیس حوزه‌ علمیه مدینه العلم الکاظمیه(ع) با اشاره به تاکیداتی که بر عمران و آبادانی مساجد صورت گرفته گفت: بخش اصلی این تاکیدات مربوط به آبادانی معنوی مساجد به معنی حضور مردم در مساجد و برگزاری نمازهای جماعت است.

ایشان تاکید کرد: مساجد پایگاه‌های ارزشمندی هستند که ما در انقلاب اسلامی جایگاه واقعی آن را شناختیم و باید سعی کنیم کارکرد اصلی مساجد در جامعه اسلامی محقق شود.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد از هیئت‌های عزاداری و تمام عزاداران حسینی تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: مردم سعی کردند بیشترین رعایت را با توجه به ضرورت برگزاری مراسم‌ها داشته باشند و به اذعان مسئولان، بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط همین قشر مومن و متدین حاضر در عزاداری‌ها انجام شد.

مدرسی یزدی گفت: البته گاهی هم تخلفاتی وجود داشت که از سوی مسئولان تذکر لازم را دریافت کردند و امیدواریم که این عزاداری‌ها از سوی سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مورد قبول قرار گیرد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد به تجهیزات و امکانات پزشکی موجود در یزد که سبب شده این استان به قطب پزشکی در کشور تبدیل شود اشاره کرد و با تقدیر از تامین این امکانات در یزد گفت: این امکانات ویژه و پزشکان مجرب در استان سبب شده که بیمارانی از استان‌های دیگر به یزد برای درمان در طول مراجعه کنند.

ایشان با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی موجود، لازم است که تدابیر ویژه ای اتخاذ شود گفت: اینکه روزی هشت هزار نفر از خارج استان به یزد برای دریافت خدمات درمانی مراجعه کنند در بحرانی شدن وضعیت کرونا تاثیر خاصی داشته باشد.

رئیس حوزه‌ علمیه مدینه العلم الکاظمیه(ع) افزود: ما دست احترام برای تمامی هموطنانمان بر روی سر می‌گذاریم ولی الان بالغ بر 30 درصد از تخت‌های بیمارستانی یزد توسط شهروندان دیگر استان‌ها پر شده است.

مدرسی یزدی تاکید کرد: جامعه پزشکی استان یزد به هر روشی که می‌دانند باید تدبیر کنند که علاوه بر تقویت قطب پزشکی یزد، جلوی شیوع بیشتر این ویرس به دلیل مسافرت از دیگر استان‌ها گرفته شود.

نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد ادامه داد: تلفات کرونایی ما در کل کشور روزانه بیشتر از 500 نفر است و با توجه به اینکه نسخه واحدی برای درمان کرونا فعلا پیدا نشده، لازم است به کسانی که مدعی و تجربه دار در درمان کرونا هستند اجازه ورود بدهیم تا این افراد به درمان بیماران کرونایی بپردازند.

مدرسی یزدی با اشاره به اینکه ما در گذشته در بهره گیری از طب بوعلی موفقیت های زیادی به دست آوردیم گفت: چرا نباید الان از این طب و این ظرفیت برای رفع مشکل کرونا در کشور استفاده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا